2024-06 |
Topic Trends Analysis in Chatbot-Related Studies Using Topic Modeling Techniques: Insights from South Korean English Pedagogy |
Journal of Asia TEFL
|
2023-02 |
네트워크 분석을 활용한 영어수준별 영어학습전략 활용 패턴 연구 |
인문사회 21
|
2022-06 |
한국어교육능력검정시험 목표 구체화 및 개선방안 연구 |
인문사회21
|
2021-12 |
Vocabulary Learning Strategies Employed by Korean Medical Students for Medical Terminology and General English Words |
Journal of Asia TEFL
|
2021-04 |
Effects of Examinees’ Perceptions of Interlocutor Proficiency on Paired Oral Assessment Results |
Journal of Asia TEFL
|
2020-02 |
대학 학술 목적 중심 교양 영어 프로그램 모형 개발 연구: 대학 교양 영어를 중심으로 |
Foreign Languages Education
|
2019-12 |
Development and Validation of a Self-regulated Language Learning Inventory |
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
|
2019-09 |
Rasch 측정 모형을 이용한 교양 영어 수업 만족도 설문 도구타당화 연구 |
영어교육연구
|
2018-09 |
그릿의 요인구조 분석 및 목표 구체화를 통한 그릿의 효과: 고등학교 영어학업성취도를 중심으로 |
영어교육연구
|
2018-03 |
Why We Do and What We Do: The Experience of Good English Language Learners |
Journal of Asia TEFL
|
2017-08 |
Development and validation of the English writing strategy inventory |
SYSTEM
|
2016-12 |
텍스트의 구문 시각화를 이용한 영어 읽기학습이중학생의 독해력에 미치는 영향 |
어학연구
|
2016-08 |
한국 고등학생들의 영어학습전략, 학업성취도, 학습변인 간의 관계성 연구 |
현대영어교육
|
2015-09 |
영어작문수업에서의 자동작문채점기 FES 활용에 대한타당성 연구 |
영어교육연구
|
2015-08 |
한국형 성인 우수영어학습자학습자특성에 관한 사례연구 |
현대영어교육
|
2015-03 |
Participants’ perceptions on a Multi-Goal oriented english language education policy: A case of talk (teach and learn in Korea) |
Journal of Asia TEFL
|
2015-03 |
Exploring Rater Behaviors During a Writing Assessment Discussion |
영어교육
|
2013-11 |
Do Effects of Self-assessment Differ by L2 Language Level?: A Case of Korean Learners of English |
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
|
2013-05 |
Does English-Medium Instruction Benefit Students in EFL Contexts? A Case Study of Medical Students in Korea |
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
|
2012-12 |
Effects of Input Enhancement Techniques on Word Learning of Korean Elementary Learners |
초등영어교육
|
2012-11 |
Exploring the Relationship Among L1 writing, L2 writing, and L2 Linguistic Proficiency Depending on L2 Topic Difficulty |
ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
|
2012-07 |
번역식 영작문과 직접식 영작문의 비교 연구 |
영어교육
|
2012-02 |
오류수정 피드백 유형이 한국 중학교 학습자들의 개작 활동에 미치는 영향 |
현대영어교육
|
2011-12 |
Investigating the Applicability of the CEFR to a Placement Test for an English Language Program in Korea |
영어학연구
|
2011-06 |
한국의 대학 신입생의 영어 요약문 작성 능력 분석 |
영어교육
|
2010-06 |
고등학교 영어 학습활동책 수준별 과업의 난이도 분석 |
영어교육
|
2009-12 |
영어 말하기 능력의 다집단 교실 평가 가능성에 대한 연구 -자기, 동료, 교사평가를 중심으로- |
영어교육연구
|
2009-12 |
An Exploratory Study on an English Diagnostic Test of Speaking and Writing Skills for Korean College Freshmen |
영어교육
|
2009-06 |
중학교 영어 문법 수업에서 Dictogloss의 효과에 관한 연구 |
Foreign Languages Education
|
2009-04 |
Native and nonnative rater behavior in grading Korean students' English essays |
Asia Pacific Education Review
|
2008-09 |
The relationship between writers’ perceptions and their performance on a field-specific writing test |
ASSESSING WRITING
|
2008-04 |
진정본과 단순본 형태의 아동용 영어 이야기책 비교연구 |
초등영어교육
|
2007-12 |
영어평가의 동향과 한국 교육현장의 영어평가의 문제점 |
외국어로서 한국어 교육
|
2007-10 |
과업 유형에 따른 고등학교 교사들의 교과서 활용실태 분석 |
영어학연구
|
2007-09 |
Validity and topic generality of a writing performance test |
Language testing
|
2007-06 |
중등 영어교사들의 교수자로서의 자질과 평가자로서의 자질에 관한 연구 |
영어교육
|
2007-06 |
고등영어 교과서의 듣기활동과 영어듣기평가 상관관계 연구 |
Foreign Languages Education
|
2006-12 |
When advanced English learners were put in a lower class: focusing on college-level students |
영어교육
|
2006-07 |
The Comparison of Students'' Satisfaction in Business and General English Courses |
FOREIGN LANGUAGES EDUCATION
|
2005-09 |
교양영어 강의평가도구의 현장 응용 사례 연구 |
영어영문학연구
|
2005-06 |
Constructing a field-specific integrated essay test for an ESL placement procedure |
KOREAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS
|
2005-06 |
Comparison of writing performance in a field-specific and a regular essay test |
FOREIGN LANGUAGES EDUCATION
|
2004-12 |
Comparison of grading task between ESL and field raters on content-field essays |
영어교육
|
2004-09 |
Impacts of topic and writers'''' department background on writing performance |
영어교육
|
2004-03 |
A comparative study of ESL writers’ performance in a paper-based and a computer-delivered writing test |
Assessing writing
|