2024-08 |
가상 인플루언서의 얼굴 특성이 소셜 미디어 이용자 반응에 미치는 영향 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2024-05 |
The impact of offline store presence on digital sales: The moderating role of product functionality |
Journal of Retailing and Consumer Services
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2024-01 |
감염병 확산 상황에서 지역별 헬스장 폐업 : 위험노출과 소비지출의 차별적 영향 |
마케팅관리연구
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2024-01 |
Older adult consumers and local competition in the healthcare service |
International Journal of Consumer Studies
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2023-12 |
스포츠 구단의 경기 성적 및 소셜미디어 운영이 팬덤의 인게이지먼트에 미치는 영향: 팬 토큰의 조절 효과를 중심으로 |
지식경영연구
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2023-11 |
Privacy concern and its consequences: A meta-analysis |
Technological Forecasting and Social Change
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2023-11 |
A recommending system for mobile games using the dynamic nonparametric model |
Journal of Business Research
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2023-10 |
Does Proximity Really Matters? Unveiling the Role of Industrial Similarity with Ensemble Machine Learning |
마케팅관리연구
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2023-10 |
소비자 신뢰도 향상을 위한 제품 전략의 구전 효과: 온라인 식품 유통 플랫폼을 중심으로 |
유통연구
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2023-10 |
Understanding the Continuance Intention to Use Chatbot Services |
Asia Marketing Journal
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2023-05 |
신규 애플리케이션 출시가 기존 시장 생태계에 미치는 영향: 디지털 헬스케어 사례를 중심으로 |
한국경영과학회지
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2023-02 |
동영상 콘텐츠의 장르, 시청자의 디지털 네이티브 특성 및 디지털 미디어의 속성이 사전광고 회피에 미치는 영향 |
광고학연구
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2023-01 |
직장 내 스트레스원과 긍정 정서에 대한 모바일 앱 사용의 조절 효과 연구 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2022-12 |
Who Considers Leaving a Job in a Pandemic?: Determinants of Online Job Search Behavior in COVID-19 |
전문경영인연구
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2022-12 |
뉴스 홍보가 시청자 온라인 구전에 미치는 영향 : 웹툰의 드라마화를 중심으로 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2022-11 |
The effect of emotion in thumbnails and titles of video clips on pre-roll advertising effectiveness |
Journal of Business Research
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2022-11 |
Do Handwritten Notes Benefit Online Retailers? A Field Experiment |
Journal of Interactive Marketing
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2022-10 |
The Effect of Lockdown Repeal on Socialization: Bayesian Multilevel Difference-in-Differences Approach |
Asia Marketing Journal
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2022-10 |
숏폼 브랜디드 콘텐츠 노출 유형이 소비자 반응에 미치는 영향: 인지된 소속감의 매개 효과를 중심으로
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한국콘텐츠학회 논문지
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2022-09 |
The effect of social media apps on shopping apps |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2022-09 |
Opening the OTC drug market: The effect of deregulation on retail pharmacy's performance |
International Journal of Research in Marketing
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2022-08 |
간편결제 수용이 사용자의 쇼핑앱 사용에 미치는 영향: 카카오페이와 카카오선물하기의 사례를 중심으로 |
한국경영과학회지
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2022-06 |
온라인 커뮤니티 이용자 참여 증진을 위한 관리자의 운영 전략: 대학별 대나무숲 분석을 중심으로 |
지식경영연구
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2022-03 |
Sentiment change and negative herding: Evidence from microblogging and news |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2022-01 |
동영상 플랫폼상의 식품 광고 타겟팅의 효과: PC와 모바일 비교를 중심으로 |
유통연구
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2021-12 |
Understanding digital consumers' well-being in Asia: The moderating roles of digital natives and privacy concerns |
JOURNAL OF CONSUMER AFFAIRS
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2021-12 |
소셜미디어와 소비자 구매 결정과의 관계: 서울 공유 자전거에 대한 시계열 분석을 중심으로 |
지식경영연구
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2021-06 |
Channel stickiness in the shopping journey for electronics: Evidence from China and South Korea |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2021-03 |
코로나19 상황에서 직무만족도와 모바일 생산활동: 결정요인 연구 |
지식경영연구
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2021-02 |
Buyer-Supplier Matching in Online B2B Marketplace: An Empirical Study of Small- and Medium-Sized Enterprises (SMEs) |
INDUSTRIAL MARKETING MANAGEMENT
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2021-01 |
Who Are the Multichannel Shoppers and How Can Retailers Use Them? Evidence from the French Apparel Industry |
ASIA PACIFIC JOURNAL OF MARKETING AND LOGISTICS
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2020-11 |
From Clicks to Bricks: The Impact of Product Launches in Offline Stores for Digital Retailers |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2020-11 |
Purchase Now and Consume Later: Do Online and Offline Environments Drive Online Social Interactions and Sales? |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2020-10 |
크래프트 브루어리의 스타트업 전략: 어메이징 브루잉 컴퍼니의 사례를 중심으로 |
연세경영연구
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2020-07 |
건강식품 구매에 제품 네이밍과 고객의 제품 경험, 기업의 제품 판촉이 미치는 영향 |
유통연구
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2020-01 |
Protecting Consumers from Themselves: Assessing Consequences of Usage Restriction Laws on Online Game Usage and Spending |
MARKETING SCIENCE
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2020-01 |
날씨불쾌감과 쇼핑선호도가 소매점 선택에 미치는 영향 |
유통연구
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2019-07 |
The Effects of eWOM Characteristics on Consumer Ratings: Evidence from TripAdvisor.com |
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
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2019-06 |
The Role of Design Innovation in Understanding Purchase Behavior of Augmented Products |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2019-06 |
Offline social interactions and online shopping demand: Does the degree of social interactions matter? |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2019-05 |
The Effect of Celebrity Endorsement on Sustainable Firm Value: Evidence from the Korean Telecommunication Industry |
INTERNATIONAL JOURNAL OF ADVERTISING
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2018-04 |
럭셔리 브랜드의 판매 성과와 제품, 고객, 구색의 영향: 매장 유형의 조절 효과를 중심으로 |
유통연구
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2017-08 |
Mobile Shopping through Applications: Understanding Application Possession and Mobile Purchase |
JOURNAL OF INTERACTIVE MARKETING
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2017-06 |
Social Interactions and Monetary Incentives in Driving Consumer Repeat Behavior |
JOURNAL OF MARKETING RESEARCH
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2017-01 |
Linking online niche sales to offline brand conditions |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2016-11 |
온라인 게임 규제와 청소년의 시선 : 규제 대상자들의 반발심과 또래문화를 중심으로 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2016-11 |
B2B 기업의 마케팅 활동과 고객의 시장 환경이 매출 성과에 미치는 영향 |
한국경영과학회지
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2016-09 |
지역 특수성에 따른 오프라인·온라인 채널 성과의 이해 |
지식경영연구
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2016-07 |
매장 내·외부 환경과 지역 시장 환경이 매장 성과에 미치는 영향 |
유통연구
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2016-05 |
온라인상의 기업 및 소비자 텍스트 분석과이를 활용한 온라인 매출 증진 전략 |
한국경영과학회지
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2016-02 |
게임 머니와 캐시 머니 소비에 관한 실증 연구: 경험, 성취, 지역적 격차를 중심으로 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2015-12 |
오프라인과 온라인 채널상의 기존제품과 신제품의 판매 성과: 경험재에 대한 시계열 분석을 중심으로 |
지식경영연구
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2015-12 |
소비자의 지역 이주가 온라인 브랜드 선호변화차이에 미치는 영향 |
경영학연구
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2015-11 |
오프라인 환경 변화가 틈새 제품의 온라인 수요에 미치는 영향 |
마케팅연구
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2015-09 |
모바일 VOD 콘텐츠 구매 요인에 관한 실증 연구 |
지식경영연구
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2014-11 |
온라인 게임의 고객 유형 별 이탈 요인: 신규 고객과 기존 고객을 중심으로 |
한국경영과학회지
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2014-06 |
소셜미디어 연구동향 분석: 사회과학 분야를 중심으로 |
정보통신정책연구
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2014-06 |
인터넷 포탈에 대한 자원 의존성이 온라인 쇼핑몰기업의성장에 미치는 영향 |
한국경영과학회지
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2013-04 |
이용자 생산 콘텐츠 플랫폼 사이트 내에서 생산자 참여가 소비자 선택과 몰입에 미치는 차별적 영향 |
경영학연구
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2012-09 |
What Matters Most in Internet Retailing |
MIT SLOAN MANAGEMENT REVIEW
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2012-04 |
Traditional and IS-Enabled Customer Acquisition on the Internet |
MANAGEMENT SCIENCE
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2011-08 |
Preference Minorities and the Internet |
JOURNAL OF MARKETING RESEARCH
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2010-02 |
Spatiotemporal Analysis of Imitation Behavior Across New Buyers at an Online Grocery Retailer |
Journal of Marketing Research
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2008-12 |
The Role of Local Environments in Customer Acquisition Online |
MSI Reports
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2008-12 |
Local Preference Minorities and the Internet: Why e-Retailer Demand is Greater in Areas Where Target Customers are in the Minority |
MSI Reports
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