2024-07 |
Neural Effects of One’s Own Voice on Self-Talk for Emotion Regulation |
BRAIN SCIENCES
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2024-05 |
A Preliminary Study of Voicebot to Assist ADHD Children in Performing Daily Tasks |
International Journal of Human-Computer Interaction
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2024-04 |
Smartphone-Based Speech Therapy for Poststroke Dysarthria: Pilot Randomized Controlled Trial Evaluating Efficacy and Feasibility |
Journal of Medical Internet Research
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2024-04 |
Exploring a multimodal approach for utilizing digital biomarkers for childhood mental health screening |
Frontiers in Psychiatry
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2024-01 |
Efficacy and feasibility of a digital speech therapy for post-stroke dysarthria: protocol for a randomized controlled trial |
Frontiers in Neurology
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2023-05 |
Conversational Agent for Supporting Self-regulation in Children’s Daily Activities in the Pandemic Era |
Archives of Design Research
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2023-04 |
Managing Social Presence in Collaborative Learning with Agent Facilitation |
Sustainability
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2023-03 |
Better Data from AI Users: A Field Experiment on the Impacts of Robot Self-Disclosure on the Utterance of Child Users in Home Environment |
Sensors
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2022-12 |
중년 여성의 근감소증 치료를 위한 운동 모바일 애플리케이션 개발 |
멀티미디어학회논문지
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2022-04 |
폐경기 여성을 대상으로 제공하는 디지털 기반 운동 치료: 서비스 디자인 제안 |
멀티미디어학회논문지
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2022-04 |
The effect of the dominance of an in-vehicle agent’s voice on driver situation awareness, emotion regulation, and trust: A simulated lab study of manual and automated driving |
TRANSPORTATION RESEARCH PART F-TRAFFIC PSYCHOLOGY AND BEHAVIOUR
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2022-03 |
모바일 기반의 ‘근감소증’ 예측 및 모니터링 시스템 설계 및 구현 |
멀티미디어학회논문지
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2021-09 |
2030세대 개인투자자의 감정적인 투자를 예방하기 위한 컴패니언쉽과 리추얼 요소 기반의 금융 챗봇 인터랙션 디자인 연구 |
한국HCI학회 논문지
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2021-03 |
AI 로보어드바이저의 지속적 사용 의도 증진을 위한 호핑 서비스 설계 및 검증 |
디지털컨텐츠학회논문지
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2020-05 |
Healthier Life with Digital Companions: Effects of Reflection-Level and Statement-Type of Messages on Behavior Change via a Perceived Companion |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2020-03 |
지능형 개인비서 서비스의 사용경험 비교 연구: 시리, 구글어시스턴트, 빅스비를 중심으로 |
감성과학
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2020-01 |
Healthier Life with Digital Companions: Effects of Reflection-Level and Statement-Type of Messages on Behavior Change via a Perceived Companion |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2019-12 |
Egoistic and altruistic motivation: How to induce users’ willingness to help for imperfect AI |
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
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2019-10 |
Where WTS meets WTB: A Blockchain-based Marketplace for Digital Me to trade users’ private data |
PERVASIVE AND MOBILE COMPUTING
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2019-05 |
고령자를 위한 대화형 에이전트의 디자인 전략 : 자기 결정 이론을 기반으로 한 디자인 요소 탐색을 위한 필드 연구 |
디지털컨텐츠학회논문지
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2019-02 |
시니어 인지능력과 신기술 수용 행태 분석 :웨어러블 디바이스 사용의도를 중심으로 |
Journal of Information Technology Applications & Management
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2018-07 |
The New Snapshot Narrators: Changing Your Visions and Perspectives! |
INTERACTING WITH COMPUTERS
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2018-03 |
Data-centered persuasion: Nudging user's prosocial behavior and designing social innovation |
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
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2018-01 |
자율주행 자동차의 제어권 전환 상황에서 요구되는 정보 유형에 관한 연구 |
디지털컨텐츠학회논문지
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2017-12 |
Design for experience innovation: understanding user experience in new product development |
BEHAVIOUR & INFORMATION TECHNOLOGY
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2017-11 |
감정 상태에 따른 컴패니언 로봇의 인터랙션 디자인 : 공감 인터랙션을 중심으로 |
디지털컨텐츠학회논문지
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2017-10 |
Companionship with smart home devices: The impact of social connectedness and interaction types on perceived social support and companionship in smart homes |
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
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2017-09 |
증강현실을 활용한 홈 트레이닝에서 가상 참여자의 영향: 몰입, 인지된 경쟁, 그리고 정보 습득의 욕구를 중심으로 |
감성과학
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2017-07 |
자율주행 자동차 환경에서의 운전자 경험에 대한 연구: 신뢰와 불신 형성 모형 중심으로 |
디지털컨텐츠학회논문지
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2017-07 |
The Effects of Hover Interface on Users’ Behavioral Multitasking Intention |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2017-06 |
노인을 위한 효과적인 시각 정보 디자인: 노인과 손목에 착용하는보행 보조 장치의 상호 교류에 대한 연구 |
감성과학
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2017-01 |
Escape from infinite freedom: Effects of constraining user freedom on the prevention of dropout in an online learning context |
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
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2016-11 |
Effects of Temporal Format of Everyday Video on Narrative Engagement and Social Interactivity. |
INTERACTING WITH COMPUTERS
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2016-09 |
평점의 의미: 개인화 추천 서비스에서 사용자 경험단계에 따른 콘텐츠 평가의 의미와 활용에 대한 탐색적 연구 |
Information Systems Review
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2016-06 |
사용자와 사업자간 유기적 상호작용이 지배적인 서비스 형성에 미치는 영향: 카카오톡 사례를 중심으로 |
e-비즈니스연구
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2016-06 |
근접성과 자기 점검이 사용자의 긍정적 감정과 소속감에 미치는 영향: 소셜 인터랙티브 비디오 플랫폼을 중심으로 |
감성과학
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2016-03 |
Appropriate or Remix? The Effects of Social Recognition and Psychological Ownership on Intention to Share in Online Communities |
HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2016-02 |
소셜 비디오 플랫폼 상에서 ‘나’의 개성과 ‘다른 사람’의 개성이 사용자의 긍정성과 소속감에 미치는 영향- 사회적 영향이론과 자기 점검 이론 관점 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2016-01 |
Application of experiential locus of control to understand users' judgments toward useful experience |
COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR
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2015-12 |
해석수준 이론에 기반한 모바일 기부 플랫폼 사례연구: 빅워크와 트리플래닛을 대상으로 |
Information Systems Review
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2015-12 |
사회적 혁신의 확산에 관한 연구 - 아름다운가게를 중심으로 - |
사회적기업연구(Social Enterprise Studies)
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2015-12 |
Prosocial Activists in SNS: The Impact of Isomorphism and Social Presence on Prosocial Behaviors |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2015-07 |
모바일 소셜 네트워크 게임의 제약과 지원 기능이사용자의 만족에 미치는 영향 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2015-06 |
지우는 맥락 상황에서의 사용자 경험(UX)에 관한 연구 |
감성과학
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2015-06 |
경험 혁신과 경영 전략:신제품 개발 과정에서의 사용자 경험 디자인(Design for User Experience) |
한국IT서비스학회지
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2015-05 |
Antecedents of relational inertia and information sharing in SNS usage: The moderating role of structural autonomy |
TECHNOLOGICAL FORECASTING AND SOCIAL CHANGE
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2014-12 |
스마트 폰 잠금 해제 과정에서의 감성적 UX 요소가전반적 기기 사용 경험과 향후 사용 의도에 미치는 영향 |
감성과학
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2014-11 |
3차원 공간에서 손가락 제스쳐 인터랙션을 이용한 간접제어의 사용성에 관한 실험연구 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2014-04 |
소셜미디어에서 약한 유대관계의 형성 |
한국콘텐츠학회 논문지
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2014-03 |
E-impression dimensions A multi-phase research on the development of parsimonious measurements for online impression within blog domains |
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS
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2014-01 |
A comparative study of the motivational orientation type on users' behavior: focusing on ubiquitous computing services |
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS
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2014-01 |
Seek or Provide: Comparative Effects of Online Information Sharing on Seniors’ Quality of Life |
Communications of the Association for Information Systems
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2013-12 |
온라인 게임 플레이 과정에서 인지적 성과, 자아효능감,자아존중감이 플레이어의 몰입 경험에 미치는 영향 |
한국게임학회 논문지
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2013-09 |
오픈 소스 개발자들의 참여 의도 강화 기제 및 참여 지속 의도에 관한 연구: 사회 정체성 이론과 조직시민행동 이론에 기반하여 |
Asia Pacific Journal of Information Systems
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2013-09 |
Why do people share their context information on Social Network Services? A qualitative study and an experimental study on users' behavior of balancing perceived benefit and risk |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER STUDIES
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2013-09 |
Good Samaritans on social network services: Effects of shared context information on social supports for strangers |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER STUDIES
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2013-04 |
집단지성을 위한 개방 협업 플랫폼 디자인: 오픈 소스 소프트웨어 개발 사례를 통해 |
Entrue Journal of Information Technology
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2013-03 |
SNS사용을 통한 자기표현이 대인관계 및 삶의 질에 미치는 영향분석 연구: 개인 커뮤니케이션 능력의 조절효과를 중심으로 |
정보시스템연구
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2012-12 |
사용 대상에 따른 개인 사용자의 문화적 성향 차이에 대한 탐색적 연구 |
한국HCI학회 논문지
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2012-12 |
모바일 SNS 이용의 기술?사회적 환경요인이 스트레스 인지와 SNS 이용의도 저하에 미치는 영향: 카카오톡 서비스 이용자를 중심으로 |
경영학연구
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2012-12 |
Qualitative Cross-Cultural Study on the Expression and Perception of Digital Images: Focusing on Cultural Schema |
International Journal of Contents
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2012-07 |
The effects of egocentric and allocentric representations on presence and perceived realism: Tested in stereoscopic 3D games |
INTERACTING WITH COMPUTERS
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2012-07 |
Getting closer and experiencing together: Antecedents and consequences of psychological distance in social media-enhanced real-time streaming video |
Computers in Human Behavior
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2012-05 |
A comparative study of the motivational orientation type on users’ behavior: focusing on ubiquitous computing services |
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS
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2012-05 |
소셜 네트워크 서비스 사용자의 맥락정보 공유 기준과 전략 |
한국HCI학회 논문지
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2012-05 |
경쟁과 협력:사람들은 왜 위치 맥락 정보를 공유하는가? - 위치기반 소셜네트워크서비스(LBSNS) 사용자의 공동 경험에 관한 탐색적 모형에 관한 연구 - |
한국HCI학회 논문지
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2012-03 |
E-impression dimensions: E-impression dimensions: A multi-phase research on the development of parsimonious measurements for online impression within blog domains |
MULTIMEDIA TOOLS AND APPLICATIONS
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2011-11 |
Driving factors of post adoption behavior in mobile data services |
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
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2011-09 |
Idioculture in crowd computing: A focus on group interaction in an event-driven social media system |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER STUDIES
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2010-12 |
오픈마켓 시스템에서의 사용자 혁신 위임: 참여적 게임 커뮤니티에 대한 사례연구 |
Information Systems Review
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2010-12 |
Older Adults in an Aging Society and Social Computing: A Research Agenda |
INTERNATIONAL JOURNAL OF HUMAN-COMPUTER INTERACTION
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2010-11 |
디지털 서비스의 결합유형과 목적 일치도가 사용자 경험에 미치는 영향:IPTV 서비스의 디자인 요소를 중심으로 |
경영과학
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2010-11 |
Measurement development for cultural characteristics of mobile Internet users at the individual level |
Computers in Human Behavior
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2010-09 |
제작자의 의도에 따른 콘텐츠의 특성이 사용자의 몰입과 지각된 독창성에 미치는 영향 (동영상 UCC의 캐릭터와 내러티브를 중심으로) |
디자인학연구
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2010-09 |
An acceptance model for an Internet protocol television service in Korea with prior experience as a moderator |
Service Industries Journal
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2010-08 |
창의성 증진을 위한 디자인 협동학습의 소집단 구성방법 - 초등학교 저학년 학생들을 대상으로 |
디자인학연구
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2010-05 |
The Influence of Temporal Attributes on Spatial Co-design in Creative Communities |
디자인학연구
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2010-04 |
A Comparative Study of the Effects of Low and High Uncertainty Avoidance on Continuance Behavior |
JOURNAL OF GLOBAL INFORMATION MANAGEMENT
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2010-03 |
창의적인 UCC 제작에 영향을 미치는 동기 및 보상 체계에 대한 연구: 몰입의 매개 효과를 중심으로 |
Asia Pacific Journal of Information Systems
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2010-01 |
Mobile Web 2.0 with Multi-Display Buttons |
COMMUNICATIONS OF THE ACM
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2009-08 |
효과적인 디자인 협동학습을 위한 그룹 구성방법 - 초등학교 저학년 학생들을 대상으로 |
디자인학연구 (Journal of Korean Society of Design Science)
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2009-06 |
사용자 제작 콘텐츠의 활성화 요인에 대한 정성적 연구: 구비문학 이론을 중심으로 |
Asia Pacific Journal of Information Systems
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2009-06 |
보상분배의 형평성과 인지적 성과가 몰입에 미치는 영향 |
한국게임학회 논문지
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2009-06 |
자아효능감이 게임의 몰입에 미치는 영향 |
한국게임학회 논문지
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2009-05 |
사용자 경험에 대한 HCI적 관점에서의 개념적 고찰: 사용자 경험의 개념 정의와 공동 경험감 개념의 제안 |
한국HCI학회논문지
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2009-03 |
An Empirical Study on How the Moderating Effects of Individual Cultural Characteristics towards a Specific Target Affects User Experience: Based on the Survey Results of Four Types of Digital Device Users in the US, Germany, and Russia |
경영정보학연구
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2009-02 |
공간 인지 모형을 차용한 디지털 미디어 시스템의 UI 디자인 설계 - 카드 소팅 기법을 이용한 UI 디자인 요소의 추출 |
디자인학연구 (Journal of Korean Society of Design Science)
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2009-01 |
DESIGN-ORIENTED NEW PRODUCT DEVELOPMENT |
Research-Technology Management
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2008-11 |
컨버전스 제품의 인식 및 평가에 대한 실증적 연구:결합 개념 이론을 중심으로 |
경영과학
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2008-11 |
컨셉 주도적 제품 혁신 전략에 대한 정성적 연구 |
연세경영연구
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2008-11 |
저작 지원 도구가 사용자가 만든 콘텐츠가 창조성에 미치는 영향 |
연세경영연구
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2008-10 |
사용자 만족과 감정적 애착의 이론적 통합 모형에 관한 실증적 연구 |
경영학연구
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